• /
  • /
  • Liposukcja laserowa i lipotransfer – profesjonalne zabiegi związane z tkanką tłuszczową

Nadmiar tkanki tłuszczowej dla wielu osób stanowi spory problem. Istnieje wiele metod pozwalających na pozbycie się go. Jednak tłuszcz i znajdujące się w nim komórki macierzyste mogą też mieć korzystne działanie – zauważa to m.in. branża medycyny estetycznej. W ofercie klinik specjalizujących się w tym obszarze znajdują się usługi liposukcji laserowej oraz lipotransferu. W jaki sposób przebiegają takie zabiegi, co mają na celu i czy istnieją przeciwwskazania do ich przeprowadzania?

Na czym polega liposukcja laserowa?

Liposukcja laserowa to innowacyjny zabieg, który polega na rozpuszczeniu oraz odessaniu tkanki tłuszczowej z ciała poddającej się mu osoby za pomocą specjalistycznego sprzętu. Ponadto wykorzystywany przy tym laser stymuluje produkcję kolagenu, co może dodatkowo ujędrnić skórę i wpłynąć na poprawę jej elastyczności. Liposukcję wykonuje się na partiach ciała takich jak:

• brzuch,
  • biodra,
  • uda,
  • kolana,
  • ramiona,
  • podbródek.

Celem tego zabiegu jest wymodelowanie wybranych części ciała albo owalu twarzy.

Czym jest lipotransfer?

Lipotransfer jest autologicznym przeszczepem tłuszczu. W trakcie takiego zabiegu przeszczepia się tkankę tłuszczową pozyskaną z ciała poddającego się mu Pacjenta. Zawarte w przeszczepianym materiale komórki macierzyste pozwalają na uzyskanie znakomitych efektów regeneracyjnych i biorewitalizacyjnych. Lipotransfer może być wykorzystywany w celu m.in. korekty kształtu ust, powiększenia biustu lub pośladków, jak również odbudowy piersi po mastektomii. Zabieg ten sprawdza się w modelowaniu ciała, a także jako sposób na zniwelowanie różnych niedoskonałości widocznych na skórze.

Liposukcja laserowa oraz lipotransfer – przeciwwskazania

Przed skorzystaniem z liposukcji laserowej lub lipotransferu należy skonsultować się z lekarzem, który oceni, czy będą one bezpieczne dla Pacjenta. Przeciwwskazania do takich zabiegów obejmują m.in. choroby autoimmunologiczne, schorzenia układu krążenia, infekcje skórne o podłożu grzybiczym, bakteryjnym albo wirusowym, a także ciążę oraz okres karmienia piersią.

W naszej klinice chirurgiczne zabiegi kosmetyczne takie jak liposukcja laserowa czy lipotransfer wykonywane są przez lekarza – specjalistę w obszarze medycyny estetycznej. Nałęcz Clinic w Katowicach to gwarancja konkurencyjnej ceny i wysokiej jakości świadczonych usług. Zachęcamy do sprawdzenia pełnej oferty, która jest dostępna na naszej stronie.